iphone 6 mı iphone 5se mi?

23 Mar

İki modelde de bariz gördüğüm fark;

işlemci olarak A8 mi A9 mu almak istediğim? Daha önce herhangi bir iphone ürünü kullanmadım fakat yaptığım incelemelerde A9 işlemcinin A8 e göre %75 daha hızlı ve %90 daha güçlü olduğu söyleniyor.

iphone 6 da A8 işlemci varken, iphone 5se de A9 işlemci mevcuttur.

piksel olarak baktığımızda da iphone 6 nın bir adım daha önce olduğu görülüyor.

iphone 6 1334 x 750 piksel çözünürlük’e sahipken, iphone 5se 1136 x 640 piksel çözünürlük’e sahip. Bunun çok önemli olmadığı kanaatindeyim. Tabii ki aaa olur mu diyenler olabilir.

Tabii şunu da eklemek gerek ne kadar çözünürlük ve kontrast, o kadar iyi bir görüntü.

Üçüncü takıldığım nokta ise iphone 6 da 1.5µ piksele sahip 8 megapiksel iSight kamera varken, iphone 5se ‘de 1.22µ piksele sahip 12 megapiksel iSight kamera var.

Güzel özelliklerden biri de iphone 5se nin 4K özellikli video kayıt yapabiliyor olması. Bu iphone 6 da olmayan bir özellik. 720p ağır çekin video da cabası.

iphone 5se nin ön plana çıkmasına bir diğer sebep ise 2 saat daha fazla konuşma.Ne kadar cezbeder bilemiyorum.

İphone 6 nın öne çıktığı bir vaziyet ise ekran boyutu. bana göre iphone 5se çok küçük kalıyor.

Sonuç olarak iphone 5se canavar gibi ama iphone 6 da başka bir canavar. Biraz daha para koyup iphone 6 alınabilir derim ben.

 

Not: Keşke apple bana da bir iphone hediye etse de uzaktan bakıp durmasak şu telefonlara :))

 

 

Bir Cevap Yazın

