Dershanede Stajyerliğini Kaldıranlar Devlette ki Stajyerlikten Muaf mı?

8 Kas

 

Arkadaşlar internette genel olarak en çok sorulan sorulardan biri de dershanede çalışanların devlete kadrolu atandıktan sonra stajyerliklerin kaldırılıp kaldırılmadığına dair. Bugün bu yazımızda bu soruya cevap vereceğiz.

Geçen günlerde elime geçen bir üst yazıda okuduğuma göre, Özel kolejlerde çalışanların stajyer olarak çalıştıkları sürede aldıkları temel eğitim devlet nezdinde kabul görürken, dershanelerde çalışanların almış oldukları temel eğitim ve uygulamalı eğitim devlet nezdinde kabul görmemektedir. Yani dershanede stajyer olarak çalışan bir öğretmen stajyerlik eğitimlerini tamamlamasına rağmen herhangi bir devlet okuluna kadrolu atandığı zaman bu eğitim devlette geçerli olmuyor. Kadrolu atandığı yerde de aynı eğitimlere tabii tutuluyor. Sadece dershanede çalıştığı süre öğretmenlerimizin bir kademe almalarına neden oluyor. Her 1 yıla 1 kademe ilerlemesi veriliyor. Peki dershanede verilen Temel Eğitim ve Uygulamalı eğitim ne işe yarıyor. Aslına bakarsanız bu sadece dershanede çalışmak istediğinizde size yararlı oluyor.

Kısacası bir ilçemize ait İlçe Milli Eğitimin gönderdiği yazıya göre özel kolejlerde alınan bu tarz eğitimler belgeyle ispatlandığı takdirde kabul görürken ve sizler muaf tutulurken, dershanede aldığınız bu eğitim kabul görmüyor. Yine aynı şekilde kadrolu atandığınız yerde Temel Eğitim ve Uygulamalı Eğitime tabii tutuluyorsunuz.

Bir Cevap Yazın

